Fysioterapi

Fysioterapi er for alle

Det er for hunden som man ønsker at forkæle med en god omgang massage, til den ældre hund som er plaget af gigt og til hunden som skal komme sig bedst og hurtigst muligt over en ledoperation.

Man laver fysioterapi for at:

• Forebygge skader
  • Mindske muskelspændinger og myoser
  • Øge ledbevægeligheden
  • Øge blod- og iltcirkulationen
  • Stimulerer nervesystemet
  • Bedre restitution
  • Bedre smertekontrol
  • Mindske irritations tilstanden i leddet (inflammation)

Og meget, meget mere.

Fysioterapi er en behandlingsform, hvor man arbejder med hundens bevægeapparat.

Her vurderer man hundens evner, funktioner og eventuelle problemstillinger, som man bruger til at vurdere det videre behandlingsforløb. Det vil hjælpe med at styrke din hunds muskulatur, som styrker bæreevnen af skelettet, samtidig med at den vil få en bedre bevægelighed i kroppen.

For at få de bedste resultater med hunden, benytter man en række forskellige terapeutiske øvelser, afhængig af hvor den er i sygdoms-forløbet. Her er det også vigtigt, at ejerne er med til at samarbejde og er indstillet på at der kan være lidt hjemmearbejde, for at få den mest optimale genoptræning.

Vi tilbyder forskellige former for fysioterapi, og vi skræddersyer et program til dig og din firbenede ven.

Abonner på forebyggende pleje og sundhed Don't worry - Be happy with AniPlan®

Sammen tager vi ansvar for dit kæledyrs sundhed. Vi tilbyder en plan, så dit kæledyr bl.a. sikres regelmæssige sundhedsundersøgelser, vaccinationer og tandtjek.

Med en AniPlan får du mulighed for at sprede udgifterne på dit kæledyrs sundhed i faste månedlige betalinger, samtidig med at du sparer penge.