Stine Tolderlund

Dyrlæge 2004

Jeg blev uddannet i 2004. Efter et kort vikariat i Randers kappede jeg navlestrengen til København, solgte min lejlighed og flyttede til Silkeborg for at arbejde på Silkeborg Dyrehospital.

Siden 2008 har jeg været medejer af dyrehospitalet.

Jeg har altid vist, at jeg ville arbejde med kæledyr og det har jeg har bestemt ikke fortrudt. Jeg har et arbejde med stor variation og masser af faglig udfordring kombineret med søde dyr og deres ejere samt en masse gode kollegaer. For mig et drømmejob.

Under min uddannelse brugte jeg sommerferier på at studere i Californien og Australien for at målrette uddannelsen. Her startede min interesse inden for hudsygdomme for alvor. Jeg har siden arbejdet en del med hudproblemer hos hund og kat. Udover min interesse for hudproblemer er jeg specielt interesseret i medicinske sygdomme.  I 2011 afsluttede jeg et 2-årigt kursusforløb i medicinske sygdomme. Jeg deltager desuden løbende i efteruddannelser.

Udover faglig interesse i sygdomsrelaterede problemer har jeg stor interesse i dyrenes almene trivsel. Derfor har jeg også stor fokus på at forsøge at give mine 4-benede patienter en så stressfri oplevelse som muligt her på stedet.

Privat bor jeg her i Silkeborg med min mand Thomas. Vi har 3 børn Filippa, Albert og Vigga, 2 hunde (Fibi en ung krudtugle af en labradorblanding og Sille en gammel godmodig altid-sulten labrador) samt vores 2 katte Katinka og Bertram som er ”hittegods” fra Dyrehospitalet.

I min fritid dyrker jeg karate. Det giver mig en masse god energi….. og blå mærker 😊