Regitze Møller-Nissen

Dyrlæge 2016, Medlem af Ekkogruppen, ESAVS/CSAVP kardiologi i 2023 og IVAS cert. veterinær akupunktør

Jeg blev uddannet som dyrlæge fra KU Sund i januar 2016, og jeg blev efterfølgende ansat på Bygholm Dyrehospital i Horsens. Her har jeg været frem til min ansættelse på Silkeborg Dyrehospital i april 2023.

Jeg har en bred viden og erfaring indenfor især udredning og behandling af medicinske lidelser.

Jeg har dog 2 primære interesseområder, som jeg uddannelsesmæssigt har fordybet mig i.

Mit primære er kardiologi (hjertesygdomme): Jeg har mange års erfaring med udredning og behandling af hjertepatienter. I sommer 2018 startede jeg på ESAVS efteruddannelse i kardiologi (hjertesygdomme). Den europæiske certificering er færdiggjort i 2023. I 2022 blev jeg medlem af Ekkogruppen og PawPeds, og har dermed godkendelse til at avlsscreene både hunde og katte for hjertesygdomme forud for deltagelse i avlsprogrammerne.

Mit andet primære interessepunkt er behandling af smertepatienter, samt en mere holistisk tilgang til behandling af flere medicinske sygdomme. Under min uddannelse påbegyndte jeg IVAS certificering i veterinær akupunktur. Certificeringen modtog jeg i sommer 2017. Jeg har efterfølgende deltaget i kurser i osteopatisk behandling af hund og kat samt i 2021 uddannet til at udføre bindevævsbehandlinger.

Privat bor jeg sammen med min kæreste Allan og vores lille datter Ellen. Vi deler hus med vores Labrador Retriever Iduna (Likablegundogs Arendels Queen Iduna, født marts 2021), Maine Coon Hauru (Lyngkattens Nevada, født oktober 2020) og huskatten Pepsi.

Fritiden bruges på familien, hundetræning med Iduna (jagt og markprøvetræning) samt kreative projekter.