Anna Movin

Dyrlæge 2009 og GPCert(SAM&S) 2018

Jeg er uddannet dyrlæge i 2009 med differentiering inden for mindre husdyr og afsluttende speciale om hjertesygdom hos katte. Siden har jeg været ansat på Silkeborg Dyrehospital, hvor jeg er at træffe både på dyrehospitalet på Brokbjergvej samt i Kjellerup Dyreklinik.

Jeg har aldrig været i tvivl om at jeg skulle være dyrlæge og jeg elsker mit arbejde med de bløde firbenede og deres flinke tobenede venner.

Det er vigtigt for mig at holde min faglige udvikling i gang og i december 2018 bestod jeg eksamen  som afslutning på en 4-årig international efteruddannelse indenfor almen smådyrspraksis. Den har givet mig opdatering i den nyeste forskning inden for en bred vifte af sygdomme, som vi møder på klinikken i hverdagen. Jeg uddanner mig fortsat på kurser flere gange om året, så vi altid kan tilbyde den mest opdaterede viden om sygdom, udredning og behandling.

På klinikken står jeg både for en stor del af de kirurgiske patienter og for vores medicinske udredninger.

Privat har jeg pt ingen dyr, efter jeg mistede gavstrikken Frederik i en alder af 18 år. Han havde både galdesten og demens på sine gamle dage. Hans søster Mille, som døde nogle år forinden led i flere år af nyresygdom, så jeg har prøvet på egen hverdag, hvordan det er at leve med kronisk syge katte. Og mon ikke der en dag kommer en ny kat i huset 😊